ZGARBIENI NA MOLO

IMG_7333

Jestem w Juracie, nad morzem i obserwuję przechadzających się po molo. Szukam JEDNEGO przechodnia o prawidłowej postawie ciała. Czekam długo. 

WSZYSCY, młodzi i starsi, muskularni i krągli, płci dowolnej, mają głowy wysunięte do przodu, zgarbione plecy a ramiona podniesione. Nawet na wakacjach pracujemy na bóle głowy i karku, a w późniejszych latach na tzw wdowi garb, który nie jest wyłącznie domeną niewiast, o nie. 

A potrzeba tak niewiele, by postawę skorygować. Ona to sprawia, że poruszamy się i siedzimy z gracją, wyglądając na wyższe i wysportowane. 

To nie mało, bo wyprostowana sylwetka kojarzy się z autorytetem i pięknem. Gdyby to jednak były tylko kwestie estetyczne, to może nie miałabym pisząc ten blog tak marsowej miny. A mam. Dlaczego?

GŁOWA JEST CIĘŻKA

Nawet niewielkie jej wysunięcie przed płaszczyznę ciała każe mięśniom karku nosić 5-7 kilogramów. Bez ustanku. 

Z czasem, organizm w przeciążonym miejscu nadbudowuje tkankę łączną, tworząc zgrubienie- rzeczony garbek właśnie. Mięśnie karku są naciągane do bólu, podczas gdy mięśnie klatki piersiowej się kurczą. Mięśnie brzucha w takiej postawie też wiotczeją i nawet szczupli dorabiają się brzuszka. Im dłużej hołdujemy złemu nawykowi, tym trwalsze są te deformacje. 

CO ZROBIĆ:

  1. Zwróć uwagę na to jak siedzisz, stoisz, chodzisz
  2. Poproś bliskich by pstryknęli Ci znienacka parę zdjęć, przyjrzyj im się i wyciągnij wnioski
  3. Wspomóż się tzw “pajączkiem” korygującym postawę, czyli pasami które nie pozwalają się zgarbić. Zwykłym, nie dźwiękowym. Pod ubraniem będzie całkowicie niewidoczny. 
  4. Praktykuj ruch, np jogę i poproś instruktora, by pilnował Twojej postawy lub nauczył Cię dodatkowych, korygujących ją ćwiczeń. 
  5. Przyjdź na zajęcia Yogattractive (www.yogattractive.com) i zapytaj o specyficzne ćwiczenia na tzw wdowi garb. Tak będzie bezpieczniej, niż wyszukiwanie ćwiczeń w internecie, bo szyjny odcinek kręgosłupa jest delikatny. 
  6. Wyobraź sobie, że do czubka głowy masz przymocowany sznurek, który wyciąga Twą szyję do góry. Jednocześnie oddal barki od uszu. 
  7. Stań przy ścianie, przywierając do niej plecami i tyłem głowy. To jest ta postawa, o którą chodzi!

Uwaga! może się zdarzyć że zbierzesz komplementy od znajomych zastanawiających się, co takiego się w Tobie zmieniło…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s